Mi az ISO 9001 és miért fontos?
A Rimai Útépítő Kft-nél elkötelezettek vagyunk a minőség és ügyfeleink iránt. Ezért fontosnak tartjuk az ISO 9001 tanúsítványt, amelyet 2002 óta folyamatosan megtartunk.
A Nemzetközi Szabványügyi Szervezet
A Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) a világ legnagyobb önkéntes nemzetközi szabványok fejlesztője. Szabványaik megoldásokat és bevált gyakorlatokat kínálnak szinte minden típusú technológia és vállalkozás számára, segítve a vállalatokat és szervezeteket a teljesítmény növelésében, miközben védik a fogyasztókat és a bolygót.
Globális konszenzussal kidolgozott szabványaik célja a nemzetközi kereskedelem akadályainak lebontása. Néhány jól ismert szabvány közé tartozik az ISO 9001 (minőség), az ISO 14001 (környezet) és az ISO 27001 (információbiztonsági menedzsment).
Mi az ISO 9001:2015?
Az ISO 9001 a világ legelismertebb minőségirányítási rendszere (QMS).
Célja, hogy segítse a szervezeteket ügyfeleik és más érdekelt felek igényeinek hatékonyabb kielégítésében. Ezt egy olyan keret kiépítésével érik el, amely biztosítja az áruk és/vagy szolgáltatások állandó minőségét.
A szabvány hét minőségirányítási elven alapul , beleértve az erős ügyfélközpontúságot, a felső vezetés bevonását és a folyamatos fejlesztésre való törekvést.
A hét minőségirányítási alapelv a következő:
1 – Ügyfélközpontúság
2 – Vezetés
3 – Emberek bevonása
4 – Folyamat megközelítés
5 – Fejlesztés
6 – Bizonyítékokon alapuló döntéshozatal
7 – Kapcsolatkezelés
Az alapelvek nincsenek prioritás szerint rendezve. Az egyes alapelvek relatív jelentősége szervezetenként változik, és idővel változhat.
A Rimai Útépítő Kft. szállítási infrastruktúráját és folyamatait az ISO 9001 minőségirányítási tanúsítvánnyal akkreditálták.
Ingyenes vezetőképző előadás
Miért érdemes megszerezni az ISO 9001 tanúsítványt?
Az ISO 9001 tanúsítvány objektív bizonyítékot nyújt munkatársai, partnerei, ügyfelei és a külvilág számára arra, hogy az ügyfelek elégedettsége az Ön üzletének középpontjában áll.
Az ISO 9001 legfontosabb előnyei
Megnövekedett bevétel: az ISO 9001 hírnevét kihasználva több pályázatot és szerződést nyerhet el, a hatékonyság növelése pedig az ügyfelek elégedettségét és megtartását segíti elő.
Hitelességének növelése: amikor a szervezetek új beszállítókat keresnek, gyakran megkövetelik az ISO 9001-en alapuló QMS-t, különösen a közszférában dolgozók számára.
Fokozott vevői elégedettség: az ügyfelek igényeinek megértésével és a hibák csökkentésével növeli az ügyfelek bizalmát abban, hogy termékeket és szolgáltatásokat nyújthat.
Magasabb működési hatékonyság: csökkentheti a költségeket, ha követi az iparág legjobb gyakorlatát és a minőségre összpontosít.
Javított döntéshozatal – időben észlelheti és azonosíthatja a problémákat, ami azt jelenti, hogy gyorsan megteheti a lépéseket, hogy a jövőben elkerülje ugyanazokat a hibákat.
Az alkalmazottak nagyobb elkötelezettsége: a belső kommunikáció javításával biztosíthatja, hogy mindenki egy napirend szerint dolgozzon. Az alkalmazottak bevonása a folyamatfejlesztések tervezésébe boldogabbá és produktívabbá teszi őket.
Jobb folyamatintegráció: a folyamatok interakcióinak vizsgálatával könnyebben találhat hatékonyságnövekedést, csökkentheti a hibákat és költségmegtakarítást érhet el.
Folyamatos fejlesztési kultúra: ez az ISO 9001 harmadik alapelve. Ez azt jelenti, hogy szisztematikus megközelítést kell beépíteni a fejlesztési lehetőségek azonosításába és kiaknázásához.
Jobb beszállítói kapcsolatok: a legjobb gyakorlati folyamatok alkalmazása hozzájárul az ellátási láncok hatékonyabbá tételéhez, és a tanúsítás jelzi ezeket beszállítói számára.
Ingyenes professzionális viselkedési képzés
Az ISO 9001 tanúsítási folyamatról
Az ISO 9001 tanúsítvány megszerzéséhez tervezésre, elkötelezettségre és erőforrásokra van szükség. Tanúsító testületünk (QMS) egy egyszerű, 3 lépésből álló folyamatot javasol:
Hiányelemzés
Egy tanácsadó felkereste irodáinkat, hogy áttekintse és dokumentálja jelenlegi folyamatainkat és eljárásainkat, majd kiemelte azokat a területeket, amelyek nem felelnek meg a szabvány követelményeinek.
Megvalósítás
A meglévő folyamatokon és eljárásokon minden szükséges változtatás megtörténik.
Tanúsítás
Értékeljen több tanúsító szervezetet.
Ellenőrizze, hogy a tanúsító szervezet akkreditált-e, és használja-e a vonatkozó CASCO szabványt.
Az akkreditáció nem kötelező, de független igazolást ad a kompetenciáról.
Folyamatirányításunkat az ISO 9001 akkreditációnk támasztja alá, amelyet 2002 óta minden évben elnyerünk. Ez bizonyítja a minőség iránti elkötelezettségünket, és tájékoztatta szervezeti struktúránkat, a tartalom felépítésére, szerkesztésére és áttekintésére szolgáló rendszereinket és eljárásainkat, beleértve az ügyfélkommunikációt is.
Az ISO 9001 akkreditáció fenntartása megköveteli tőlünk, hogy folyamatosan javítsuk a rendszereket, a személyzet képzését, a szervezeti struktúrát és az eljárásokat, hogy ügyfeleink számára sikeres eredményeket érjünk el.
Ha naprakészen szeretne maradni a megfelelőségi tanulás bevált gyakorlataival , az iparági betekintésekkel és a legfontosabb trendekkel a szabályozási megfelelés, az gépi- kézi földmunka; nagytömegű földmunka; közműépítés.
Ha bármilyen kérdése vagy aggálya van a céggel kapcsolatban, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk.
Szívesen segítünk!